BMW K1200S
Σελίδα 1 από 1
BMW K1200S
Βαλκυρίες ή Ηρωικό?
Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά μουσικά έπη είναι που σου έρχονται
στο μυαλό όταν αντικρίσεις την κύρια εκπρόσωπο της βαυαρικής φίρμας στον τομέα
του γρήγορου τουρισμού, την Κ1200S. Μια εκπρόσωπο γνήσιο τέκνο γερμανίδας σχεδιαστικής πένας και
τόρνου. Δυναμισμός κι απέριττη σχεδίαση (όπως οι Βαλκυρίες του Wilhelm
Richard Wagner)μα
ταυτόχρονα απαλές γραμμές και κοφτερές γωνίες (όπως το ηρωικό του Ludwig van
Beethoven).
Η BMW συνήθως αργεί να ακολουθήσει την εξέλιξη των Ιαπώνων, μα αν αποφασίσει
να το κάνει, το σίγουρο είναι πως θα το κάνει καλά. Έτσι ακριβώς συνέβη και με
την κατηγορία των μοτοσυκλετών γρήγορου τουρισμού, όπου επί σειρά ετών οι εξ
ανατολών επικρατούσαν κατά κράτος με τις εντυπωσιακές τελικές του. Δυστυχώς
όμως αυτό από μόνο του, δε συνάδει στην ουσία της απόλαυσης του μοτοσυκλετιστή,
και οι Γερμανοί το γνωρίζουν καλά αυτό. Έτσι καταπιάνονται με το Α και το Ω
μιας μοτοσυκλέτας, τα φρένα και τη ροπή, κι εκεί διαπρέπουν. Πέραν του ABS, έχουμε την αίσθηση η οποία και είναι από
τους σημαντικότερους παράγοντες για κάθε κατηγορία αναβάτη. Εκεί η BMW έκανε θαύματα, δημιουργώντας την πλέον «δυνατή» σε αίσθηση τρόμπα.
Ευτυχώς όμως δεν έμεινε εκεί. Προχώρησε και σε άλλους τομείς, όπως αυτός της
ιπποδύναμης, όπου και εξασφαλίζει 167,5 ίππους (!) στις 10,250 σαλ, ενώ η ροπή
ξεχειλίζει σε οποιοδήποτε εύρος. Χαρακτηριστικό το ότι η εκκίνηση μπορεί να
γίνει υπεράνετα και με άλλες σχέσεις πλην της πρώτης. Η δε άνεση χαρακτηρίζεται
ιδανική για όποιον ενδιαφέρεται να γυρίσει τον κόσμο μέσα σε … λίγες ημέρες.
Όταν ανεβαίνεις στη
μοτοσυκλέτα αυτή, αμέσως σε κεντρίζει το σύστημα των φλας. Εκείνο δε το
κουμπάκι με το ESA (. Electronic Syspansion Adjustment), είναι υπεύθυνο, για το άνετο και
ασφαλέστατο στήσιμό της παντού και πάντα. Ο πίνακας των οργάνων παρέχει πλήρη
κι ευανάγνωστη πληροφόρηση ενώ τα γόνατα κουμπώνουν εύκολα στα κάτω κοψίματα
του τεποζιτου, που με 19 λίτρα αλλά και χαμηλή σχετικά κατανάλωση καλύπτει και
τον πιο απαιτητικό. Λίγη συνήθεια θα χρειαστεί το μπροστινό σύστημα duolever, μα εκεί αντιλαμβάνεσαι την ωφέλεια στο να
σταματάς με άγκυρες. Μπορεί να μην αισθάνεσαι την αμεσότητα της πληροφόρησης
ενός συμβατικού τηλεσκοπικού πηρουνιού από την πρώτη στιγμή, μα «έξις δευτέρα
φύσις»…
Η είσοδος στις
στροφές γίνεται όμοια με κάθε σύγχρονο σπορ δίκυκλο μόνο που ο συνδυασμός του
πλαισίου με ενεργό μέρος τον Κ κινητήρα προσφέρει όση στιβαρότητα κι ακαμψία
πρέπει, ώστε να μην αισθανθείς πουθενά φόβο, σε κλειστές ή ανοικτές διαδρομές.
Συγκεκριμένα σε κλειστές ρίχνεις πανεύκολα αυτό το τέρας με μια απαλή αλλαγή
του κέντρου βάρους του σώματός σου, ενώ αλλάζεις μοίρες με ένα κλικ του
βλεφάρου σου. Στην είσοδο τα φρένα όταν χρειαστούν θα είναι εκεί να
βροντοφωνάξουν το παρόν τους, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πλήρης
ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας σε κλειστή δεξιά συνάντηση με ευγενές
μυρηκαστικό (αυτό καλείται και «φρένα πανικού»). Αν η διαδρομή αποτελείται από
ανοικτές στροφές τότε, απλά ακολουθείς τη φοβερή χορογραφία με ντάμα την K1200S χωρίς να σε απασχολεί τίποτα άλλο. Απλά πηγαίνεις κι απολαμβάνεις. Την
ίδια απόλαυση αποκομίζει κι ο συναναβάτης καθώς η σέλα κρίνεται υπεράνετη με
ιδιαίτερο προσόν την αντιολισθητική της επιφάνεια. Μασπιέ τόσο αναβάτη όσο και
συναναβάτη είναι στις ιδανικές θέσεις του Ευρωπαίου υπερτουρίστα ενώ οι
διακριτικές χειρολαβές στην ουρά είναι χρησιμότατες. Μόνιμη θέση στο υποπλαίσιο
έχουν και οι βάσεις για τις βαλίτσες της βαυαρικής εταιρίας που ως γνωστόν
πλέον προικίζει με απειρία αξεσουάρ τα μοντέλα της.
Συνοπτικά
αναφερόμαστε σε μια μοτοσυκλέτα ορόσημο για την ευρωπαϊκή μοτοβιομηχανία που αν
εξαιρέσεις την υψηλή τιμή απόκτησής της ξεπερνάει κάθε προσδοκία. Βέβαια από
την άλλη καλό είναι να σκεφτείς πως «ό,τι πληρώνεις παίρνεις».
κείμενο: Π.Γ.Αναστασόπουλος
φωτο: Ηλίας Χρύσανθος
Τα δύο αυτά χαρακτηριστικά μουσικά έπη είναι που σου έρχονται
στο μυαλό όταν αντικρίσεις την κύρια εκπρόσωπο της βαυαρικής φίρμας στον τομέα
του γρήγορου τουρισμού, την Κ1200S. Μια εκπρόσωπο γνήσιο τέκνο γερμανίδας σχεδιαστικής πένας και
τόρνου. Δυναμισμός κι απέριττη σχεδίαση (όπως οι Βαλκυρίες του Wilhelm
Richard Wagner)μα
ταυτόχρονα απαλές γραμμές και κοφτερές γωνίες (όπως το ηρωικό του Ludwig van
Beethoven).
Η BMW συνήθως αργεί να ακολουθήσει την εξέλιξη των Ιαπώνων, μα αν αποφασίσει
να το κάνει, το σίγουρο είναι πως θα το κάνει καλά. Έτσι ακριβώς συνέβη και με
την κατηγορία των μοτοσυκλετών γρήγορου τουρισμού, όπου επί σειρά ετών οι εξ
ανατολών επικρατούσαν κατά κράτος με τις εντυπωσιακές τελικές του. Δυστυχώς
όμως αυτό από μόνο του, δε συνάδει στην ουσία της απόλαυσης του μοτοσυκλετιστή,
και οι Γερμανοί το γνωρίζουν καλά αυτό. Έτσι καταπιάνονται με το Α και το Ω
μιας μοτοσυκλέτας, τα φρένα και τη ροπή, κι εκεί διαπρέπουν. Πέραν του ABS, έχουμε την αίσθηση η οποία και είναι από
τους σημαντικότερους παράγοντες για κάθε κατηγορία αναβάτη. Εκεί η BMW έκανε θαύματα, δημιουργώντας την πλέον «δυνατή» σε αίσθηση τρόμπα.
Ευτυχώς όμως δεν έμεινε εκεί. Προχώρησε και σε άλλους τομείς, όπως αυτός της
ιπποδύναμης, όπου και εξασφαλίζει 167,5 ίππους (!) στις 10,250 σαλ, ενώ η ροπή
ξεχειλίζει σε οποιοδήποτε εύρος. Χαρακτηριστικό το ότι η εκκίνηση μπορεί να
γίνει υπεράνετα και με άλλες σχέσεις πλην της πρώτης. Η δε άνεση χαρακτηρίζεται
ιδανική για όποιον ενδιαφέρεται να γυρίσει τον κόσμο μέσα σε … λίγες ημέρες.
Όταν ανεβαίνεις στη
μοτοσυκλέτα αυτή, αμέσως σε κεντρίζει το σύστημα των φλας. Εκείνο δε το
κουμπάκι με το ESA (. Electronic Syspansion Adjustment), είναι υπεύθυνο, για το άνετο και
ασφαλέστατο στήσιμό της παντού και πάντα. Ο πίνακας των οργάνων παρέχει πλήρη
κι ευανάγνωστη πληροφόρηση ενώ τα γόνατα κουμπώνουν εύκολα στα κάτω κοψίματα
του τεποζιτου, που με 19 λίτρα αλλά και χαμηλή σχετικά κατανάλωση καλύπτει και
τον πιο απαιτητικό. Λίγη συνήθεια θα χρειαστεί το μπροστινό σύστημα duolever, μα εκεί αντιλαμβάνεσαι την ωφέλεια στο να
σταματάς με άγκυρες. Μπορεί να μην αισθάνεσαι την αμεσότητα της πληροφόρησης
ενός συμβατικού τηλεσκοπικού πηρουνιού από την πρώτη στιγμή, μα «έξις δευτέρα
φύσις»…
Η είσοδος στις
στροφές γίνεται όμοια με κάθε σύγχρονο σπορ δίκυκλο μόνο που ο συνδυασμός του
πλαισίου με ενεργό μέρος τον Κ κινητήρα προσφέρει όση στιβαρότητα κι ακαμψία
πρέπει, ώστε να μην αισθανθείς πουθενά φόβο, σε κλειστές ή ανοικτές διαδρομές.
Συγκεκριμένα σε κλειστές ρίχνεις πανεύκολα αυτό το τέρας με μια απαλή αλλαγή
του κέντρου βάρους του σώματός σου, ενώ αλλάζεις μοίρες με ένα κλικ του
βλεφάρου σου. Στην είσοδο τα φρένα όταν χρειαστούν θα είναι εκεί να
βροντοφωνάξουν το παρόν τους, ενώ χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πλήρης
ακινητοποίηση της μοτοσυκλέτας σε κλειστή δεξιά συνάντηση με ευγενές
μυρηκαστικό (αυτό καλείται και «φρένα πανικού»). Αν η διαδρομή αποτελείται από
ανοικτές στροφές τότε, απλά ακολουθείς τη φοβερή χορογραφία με ντάμα την K1200S χωρίς να σε απασχολεί τίποτα άλλο. Απλά πηγαίνεις κι απολαμβάνεις. Την
ίδια απόλαυση αποκομίζει κι ο συναναβάτης καθώς η σέλα κρίνεται υπεράνετη με
ιδιαίτερο προσόν την αντιολισθητική της επιφάνεια. Μασπιέ τόσο αναβάτη όσο και
συναναβάτη είναι στις ιδανικές θέσεις του Ευρωπαίου υπερτουρίστα ενώ οι
διακριτικές χειρολαβές στην ουρά είναι χρησιμότατες. Μόνιμη θέση στο υποπλαίσιο
έχουν και οι βάσεις για τις βαλίτσες της βαυαρικής εταιρίας που ως γνωστόν
πλέον προικίζει με απειρία αξεσουάρ τα μοντέλα της.
Συνοπτικά
αναφερόμαστε σε μια μοτοσυκλέτα ορόσημο για την ευρωπαϊκή μοτοβιομηχανία που αν
εξαιρέσεις την υψηλή τιμή απόκτησής της ξεπερνάει κάθε προσδοκία. Βέβαια από
την άλλη καλό είναι να σκεφτείς πως «ό,τι πληρώνεις παίρνεις».
κείμενο: Π.Γ.Αναστασόπουλος
φωτο: Ηλίας Χρύσανθος
Π.Γ.Α- Super Member
- Αριθμός μηνυμάτων : 476
Registration date : 04/01/2008
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|