GILERA GP800

Πήγαινε κάτω

GILERA GP800

Δημοσίευση  Π.Γ.Α Την / Το Τετ 21 Μάης - 17:15

GILERA GP 800

ITALIAN JOB




Πολλοί πιστεύουν ότι το μέλλον των δύο τροχών βρίσκεται στα scooter, κι αν κοιτάξει κάποιος δύσπιστος τις προτάσεις της Gilera, μάλλον θα πειστεί κι αυτός. Μετά το Nexus και το Fuoco τώρα αντικρίζουμε την καλύτερη μέχρι στιγμής σύζευξη μιας παραδοσιακής μοτοσυκλέτας με τον νεωτερισμό ενός σκούτερ, που ακούει στο όνομα GP 800!



Κοιτάζοντάς από μακρυά απλά βλέπεις ένα όμορφο μεγάλο σκούτερ. Παρατηρώντας το όμως με λίγη παραπάνω προσοχή, αμέσως καταλαβαίνεις ότι υπάρχει κάτι το διαφορετικό: αλυσίδα και γρανάζια για τη μετάδοση και κινητήρας τοποθετημένος πιο μπροστά από ό,τι συνήθως. Μετά παρατηρείς το μικρό διακριτικό στο πίσω φέρινγκ «GP 800», και απορείς γιατί χρειάζεται ένα σκούτερ 839,5 ολόκληρα κυβικά εκατοστά. Ύστερα βλέπεις και το «V twin» χαραγμένο στην εξάτμιση και πλέον πείθεσαι ότι πρόκειται για κάτι εντελώς νέο! Μια μοτοσυκλέτα σε κοστούμι σκούτερ!!!



Με επιθετικό σχεδιασμό και προβολέα κάθετα τοποθετημένο ώστε να καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μια sport δημιουργία, κάθεσαι αναπαυτικά στην τεράστια σέλα και απλά γίνεσαι ένα με το τιμόνι. Τιμόνι που βρίσκεται μπροστά από ένα πολύ στυλάτο πίνακα οργάνων με ταχύμετρο και στροφόμετρο που ενώνονται από μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και πέραν του υπέροχου λογότυπου της Gilera διαθέτει σε λειτουργικότατες θέσεις όλα τα απαραίτητα, μαζί με ένα διακόπτη up – down που ηλεκτρικά ρυθμίζει τον ανεμοθώρακα και τότε καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μια touring δημιουργία. Άρα πριν καν οδηγήσεις, έχεις ήδη διαμορφώσει άποψη για τις sport - touring καταβολές του GP 800, πράγμα δύσκολο για την κατηγορία αυτή. Γυρνάς απλά τη μίζα και ένας γλυκύτατος ήχος ανάφλεξης χαϊδεύει το κράνος σου, ενώ μια συνεχόμενη αυτόματη μετάδοση CVT 7 σχέσεων εγγυάται τη μεταξένια ροή στην άσφαλτο. Οι σχεδιαστές στην Pontedera, ξεπέρασαν χρόνια εμπόδια στη δημιουργία του κάτι παραπάνω στα scooter με τη συνεύρεση ενός ατσάλινου διπλού σωληνωτού δικτυωτού πλαισίου με ένα ξεχωριστό V 90 τετραβάλβιδο δικύλινδρο κινητήρα. Ήπιο στην αστική καθημερινότητα, δυναμικό στην περιφερειακή κι εθνική άσφαλτο.



Ανοίγοντας το γκάζι στην εκκίνηση πρέπει να μη ξεχνάς ότι έχεις να διαχειριστείς 69 (!) ίππους και 71 (!) κιλά ροπής διαθέσιμα από τις 3,500 στροφές. Άρα στα φανάρια πρέπει να είσαι μετριόφρων με το δεξί σου καρπό ώστε να μη χάνεις πρόσφυση από τέτοια δύναμη. Στην πόλη η κύλιση αφήνει γλυκιά γεύση και απαλότητα, μα λίγο περισσότερο κόψιμο τιμονιού δε θα έβλαπτε. Η κατανάλωση κρίνεται ικανοποιητική αν αναλογιστεί κανείς τα κυβικά που χρησιμοποιεί. Ο δεκαεξάρης μπροστινός τροχός σε συνδυασμό με τα διπλά 300mm δισκόφρενα παρέχει αίσθηση ασφάλειας κι υπεροχής, ενώ οι αναρτήσεις μεταφέρουν στα χέρια μας κάθε τι αναγκαίο. Ο χώρος κάτω από τη σέλα είναι ιδανικός για καθημερινή χρήση, κρύβοντας ένα full face κράνος.





Αλλά το GP 800 δε φτιάχτηκε μόνο για την πόλη... Καταπίνει χιλιόμετρα με χαρακτηριστική λαιμαργία και ποτέ δε λέει όχι στο «παιχνίδι». Διψάει για ανοιχτούς δρόμους, εξού και το μεγάλο μεταξόνιο, ενώ σε κλειστές διαδρομές απλά ξετυλίγει το χαρακτήρα του. Οι γραμμές που σου επιτρέπει να πάρεις εξαρτώνται μόνο από τη διάθεσή σου και τίποτα άλλο, ενώ το άκαμπτο πλαίσιο και ο δυναμισμός της μετάδοσης με αλυσίδα, σε εμπνέουν με τη στιβαρότητά τους. Η απόκριση του δεξιού γκριπ είναι αμεσότατη, (κορυφαία χαρτογράφηση στην κατηγορία), ενώ όπου χρειαστείς φρένα οι brembo δαγκάνες σε ακινητοποιούν δίχως ψεγάδι! Αν και μεγάλο σε όγκο, δε δείχνει πουθενά το βάρος του (235 κιλά) και σε παρασύρει στη δική του ξεχωριστή χορογραφία.....



Συμπερασματικά, έχουμε μια υβριδική πολυτελέστατη κατασκευή που στην πόλη συμπεριφέρεται με την ευκολία ενός σκούτερ μα ουσιαστικά είναι μοτοσυκλέτα, με όλα τα χαρίσματά που απορρέουν από αυτή την έννοια.



Κείμενο Π.Γ. Αναστασόπουλος
Φωτό: Αλέξανδρος Γιώτης, Ηλίας Χρύσανθος
www.saligarypower.forumgreek.com


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ: Piaggio Hellas, 210 7572200
ΤΙΜΗ: 9.300 ευρώ ΕΓΓΥΗΣΗ: 2 χρόνια
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4χρονος, υδρόψυκτος, V2, 90ο, 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 939 κ.εκ. 88x69 χλστ
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Ηλεκτρονικός ψεκασμός
ΙΣΧΥΣ: 68,7 ίπ./7.750 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 10,8 χγμ/6.400 σ.α.λ
ΕΚΚΙΝΗΣΗ: Μίζα
ΠΛΑΙΣΙΟ: Σωληνωτό, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 1,585 μ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χλστ, ένα αμορτισέρ πίσω
ΦΡΕΝΑ: Δισκόφρενα 300 χλστ (μπροστά), 280 χλστ (πίσω)
ΕΛΑΣΤΙΚΑ: 120/70 - 16’’ (μπροστά), 160/60 – 15’’ (πίσω)
ΒΑΡΟΣ: 245 κιλά (άδειο)
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 18 λτ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ: 78 εκ.
avatar
Π.Γ.Α
Super Member
Super Member

Αριθμός μηνυμάτων : 476
Registration date : 04/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης