Διακοπές μέρος 4ο

Πήγαινε κάτω

Διακοπές μέρος 4ο

Δημοσίευση  Π.Γ.Α Την / Το Σαβ 19 Ιουλ - 12:33

Διακοπές με μοτοσυκλέτα
Μέρος 4ο

Οι μοτοσυκλέτες είναι
δίτροχες, και οι δύο τροχοί σημαίνουν ισορροπία. Ισορροπία ίσον φυσική κι εδώ
καταλήγουμε όταν ετοιμαζόμαστε να φύγουμε για διακοπές με τη μοτοσυκλέτα μας.
Αναφερόμαστε στη φυσική, γιατί είναι θαρρώ, σαφές ότι πρέπει να έχουμε
φροντίσει τις αποσκευές μας, ώστε να μην ενοχλούν με το βάρος τους την κύλιση
στο δρόμο. Πρέπει δηλαδή να φροντίσουμε έτσι ώστε τα βάρη, να είναι όμοια κατανεμημένα


Το μόνο σίγουρο είναι ότι
ξεκινάμε από το γνωστό και μη εξαιρετέο
tankbag. Ένα σακίδιο, είτε μαγνητικό είτε με ιμάντες, που
τοποθετείται πάνω στο ντεπόζιτο. Πέραν της χωρητικότητας των αποσκευών που
αυξάνεται κατακόρυφα, εξασφαλίζεται και το καλύτερο στήσιμο της μοτοσυκλέτας
μας, αφού τοποθετείται στον άξονα που είθισται να είναι το κέντρο βάρους. Αρκεί
βέβαια εκεί να τοποθετήσουμε τις πιο βαριές αποσκευές (βλ καλλυντικά, είδη
προσωπικής υγιεινής, παπούτσια κ.α). Από κει και πέρα έχουμε να διαλέξουμε
ανάμεσα σε πλαστικές (σκληρές) βαλίτσες, γνωστές κι ως μπαγκαζιέρες και σε
υφασμάτινες (μαλακές), γνωστές κι ως «σαμάρια».




Οι μπαγκαζιέρες έχουν το
θετικό ότι είναι από σκληρό πλαστικό, κλειδώνουν τόσο πάνω στη μοτοσυκλέτα όσο
και μόνες τους και βρίσκονται πάνω σε μεταλλικές βάσεις στήριξης. Το
πλεονέκτημα εδώ είναι η ευκολία φορτώματος και ξεφορτώματος, που συνεπάγεται
άνεση. Ακόμη πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι αυτές παραμένουν σταθερές υπό
οποιαδήποτε συνθήκη, κλίσης επιτάχυνσης κι επιβράδυνσης. Έχουν όμως και
πολλαπλάσιο κόστος απόκτησης, ενώ η άπαξ τοποθέτηση προϋποθέτει και μια μικρή
επιδεξιότητα, αν δεν είστε μηχανικός. Εξαιρετικός παράγοντας εδώ , πέραν του
ότι είναι πλήρως αδιάβροχες, είναι η τεράστια χωρητικότητα, καθώς και η αναγωγή
φορτώματος στις γνωστές μας βαλίτσες εμπορίου. Προσέχουμε όμως να τις γεμίζουμε
ισοβαρώς για να μην αποτελούν εμπόδια στην άνετη πορεία μας. Πλέον δεν υπάρχει
μοντέλο μοτοσυκλέτας που να μην έχει αντίστοιχες βάσεις στήριξης. Το κόστος εδώ
κυμαίνεται στα 300 με 1000 € ανάλογα την επιλογή μας και αξίζει κάθε σέντ.




Τα σαμάρια από την άλλη
είναι πολύ πιο απλά, τόσο σε κατασκευή όσο και σε χρήση. Είναι υφασμάτινα κι
άρα πολύ πιο ελαφριά, πολλές φορές μεταβαλλόμενης χωρητικότητας και το
σημαντικότερο δε χρειάζονται ειδικές βάσεις στήριξης. Τοποθετούνται με ιμάντες
πάνω στη μοτοσυκλέτα μας, μόνο που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή σε δύο
δεδομένα. Πρώτον στο να απέχουν αρκετά από τις εξατμίσεις, γιατί είναι
υφασμάτινα κι όχι πυρίμαχα. Είναι κρίμα στην εθνική οδό να χρειάζεται να
μαζεύουμε τα πράγματά μας επειδή κάηκαν τα σαμάρια κι άνοιξαν. Δεύτερον πρέπει
να είναι πολύ καλά τοποθετημένα, όχι μόνο ως προς τη θέση τους πάνω στη
μοτοσυκλέτα μας, αλλά και πολύ γερά δεμένα. Οι ιμάντες που βρίσκονται στα
σαμάρια πρέπει να είναι πολύ σταθερά και σφιχτά δεμένα σε υποπλαίσιο και
μασπιέ, και όχι φυσικά σε φαίρινγκ και πλαστικά. Κι εδώ χρειάζεται να
προσέξουμε ώστε να είναι ισοβαρή και να μη ξεχνάμε ότι χρειάζεται να έχουμε πάντα
μαζί μας τα αδιάβροχα σετάκια τους (δυστυχώς δεν είναι αδιάβροχα). Εδώ το
κόστος κυμαίνεται στα 100 περίπου ευρώ και η απόσβεση γίνεται πολύ σύντομα.



Εσείς το μόνο που οφείλετε
να έχετε κατά νου, είναι να μοιράσετε το βάρος δεξιά κι αριστερά το ίδιο, και
να προσέχετε στην τοποθέτηση. Κατά τα άλλα πάντα όρθιοι.



κείμενο: Π. Γ. Α.
avatar
Π.Γ.Α
Super Member
Super Member

Αριθμός μηνυμάτων : 476
Registration date : 04/01/2008

Επισκόπηση του προφίλ των χρηστών

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης